Begrippenlijst

Van A tot Z alle financiële begrippen in alfabetische volgorde uitgelegd.

Akte van levering

De leveringsakte is de akte die jouw eigendom vastlegt. Deze akte moet door een notaris worden opgemaakt en moet worden getekend door de verkoper, de koper en de notaris. De inhoud van de leveringsakte moet in overeenstemming zijn met de eerder gesloten koopakte. Voor eventuele ‘gaten’ in de koopakte, wordt er in een zo vroeg mogelijk stadium een bespreking gehouden om aanvullingen vast te leggen. De eigendomsoverdracht is pas compleet nadat de notaris een afschrift van de leveringsakte heeft ingeschreven in de openbare registers bij de Dienst voor het kadaster en de openbare registers.

Klaar voor de volgende stap?

Altijd als eerste op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen en nieuwtjes op het gebied van hypotheken, verzekeren en financieel advies? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Feedback