Huis & Hypotheek

Vind jouw adviseur

Amstelveen Keizer Karelplein

0515 431 000

Open tot 17:30 uur

Nu gesloten - Bel me terug

Bankafschriften

Hoe download je een bankafschrift voor je hypotheekaanvraag?

Veel banken vragen om een bankafschrift. Waarom doen zij dat? Banken willen dan controleren of de betaalrekening waarvan geïncasseerd wordt ook daadwerkelijk de betaalrekening is van degene die de machtiging voor incasso heeft ondertekend. Het is daarbij belangrijk dat zowel de naam als het rekeningnummer zichtbaar zijn. Daarnaast is het belangrijk dat er een recente datum op het afschrift staat, deze mag niet ouder zijn dan 2 maanden. Een printscreen kan voldoen als bovengenoemde gegevens er maar op staan. Een printscreen op een telefoon voldoet niet.

Sommige banken zoals MUNT, NIBC, VENN, IQWOON, Syntrus achmea en Tellius verlangen ook adresgegevens op het afschrift. Munt wil een afschrift van een hele maand hebben. Zo controleren zij of er eventueel nog niet geregistreerde leningen zijn. 

Hieronder staat per bank een link naar de uitleg over hoe je een bankafschrift kunt downloaden. Vervolgens kan je het afschrift in pdf uploaden in je eigen dossier.

ABN AMRO

  1. Log in op je rekening bij ABN AMRO.
  2. Klik op de betreffende rekening.
  3. Klik bovenin het scherm op 'Tools'.
  4. Vervolgens klik je op 'Afschriften' en 'Fin. Jaaroverzicht'.
  5. Selecteer hier de juiste instellingen voor de rekening waarvan je de storting hebt gedaan.
  6. Klik daarna bij 'Afschrift overzicht selecteren' op 'Betaalrekening'.
  7. Bij 'Selectie type' selecteer je 'Rekeningafschrift'. Standaard staat er vervolgens 'Het laatst verschenen afschrift of overzicht'.
  8. Klik vervolgens op 'OK' en scroll naar beneden. Onderaan de pagina staat de PDF.

ASN Bank

  1. Log in bij ASN Bank.
  2. Klik op je rekeningnummer.
  3. Klik op 'Downloaden' en kies onder 'Bestandsformaat' voor 'PDF'.
  4. Klik op 'Start downloaden'

ING

  1. Log in op Mijn ING.
  2. Klik linksonder in het menu op 'Afschriften en overzichten' (onder het kopje 'Overzichten').
  3. Selecteer bij 'Document' - 'Afschrift Betaalrekening'. Selecteer de bewuste rekening.
  4. Daaronder selecteer je het meest recente afschrift bij 'Maak uw keuze'.
  5. Klik tot slot op de oranje knop 'Opvragen'. Wanneer het resultaat verschijnt, kies je voor 'PDF downloaden'.

Rabobank

  1. Log in op je rekening bij de Rabobank.
  2. Kies in het menu voor 'Betalen en Sparen'.
  3. Klik vervolgens links op 'Rekeningafschriften'.
  4. Selecteer de rekening waarvan je het bankafschrift wilt downloaden.
  5. Klik op een recent afschrift om te downloaden.

Regiobank

  1. Log in bij Regiobank.
  2. Kies in het linkermenu bij het onderdeel Betalen, Sparen of Beleggen voor 'Rekeningafschrift'.
  3. Kies de rekening waarvan je het afschrift wilt downloaden.
  4. Kies de periode waarover je het afschrift wilt hebben.
  5. Klik op Print/PDF.

SNS Bank

  1. Log in op SNS Internetbankieren.
  2. Ga naar 'Bekijk bij- en afschrijvingen'.
  3. Selecteer de gewenste periode.
  4. Kies 'Print pdf'.
  5. Kies 'Openen'.

Triodos Bank

  1. Log in bij Triodos Internet Bankieren.
  2. Ga naar 'Overzichten'.
  3. Klik op 'Afschriften'.
  4. Sla dit PDF-bestand op.

Van Lanschot

  1. Log in bij Van Lanschot.
  2. Klik op 'Documenten'.
  3. Klik op 'Rekeningafschrift'.
  4. Kies voor 'Exporteren mutaties'.
  5. Sla dit PDF-bestand op.